Saturday 28 March 2015

Rahsia Disebalik Butiran SOYA.



Assalamualaikum...hari ni terajin nak share pasal soya. Iyer kacang soya..tapi bukan sebarang soya..soya datang dari shaklee..hihi...iaitu SOYA ESP la.

ESP diperbuat dari soya. SOYA. produk soya ni kontroversi sikit. Betoi x? Soya bahaya la. Soya buat kanser la. SOYA ESP tak sama dengan soya kat luar sana. Soya ESP ni soya NON GMO.

SOYA=Protein

Protein kat mana kita boleh dapat? Kat ikan,ayam,daging,telor,kekacang. Banyakkan sumber protein tapi kenapa kita perlu ESP dari shaklee ni? Baik makan ikan je, ayam je, daging je, telor je.

Haaa sebenarnye protein ni kita boleh dapat dalam makanan harian, tapi protein ni mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Jadi bila benda ni terjadi..tubuh kita akan serap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng dan apa jua masakan terutamanya yang bergoreng

Dahla tak dapat protein lepas tu dapat minyak pulak.. isk..isk..isk..kesian badan kita..selalu kita goreng suhu berapa? Kita bakar pulak suhu berapa? So yang tinggal kst kita lepas sume proses tu berlaku? Tinggal minyak dan lemak je. Jadi protein dalam badan kita tak cukup.

PENTING KER PROTEIN NI?

Struktur asas badan manusia terdiri daripada sel. Segala penyakit zaman moden ni disebabkan oleh pengumpulan sel-sel uang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum. Protein di perlukan untuk menghasilkan hormon,enzyme,antibodi dan neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) Daripada protein-rambut,kuku,otot-otot adalah protein. Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

KENAPA DENGAN SOYA ESP SHAKLEE

Soya ni dikatakan tak elok dan bahaya adalah disebabkan ianya GMO SOY. iaitu soya yang telah diubah secara genetik..tapi soya ESP bukan. Soya ESP SHAKLEE ni soya NON GMO.

Soya ESP ialah soya NON GMO dan SELAMAT. Sebab ada 7 ciri nie.

1. Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organik

2. Kacang soya tu mestilan Non GMO (tak dihasilkan secara genetic)

3. Soy Protein tu mesti mengandungi 9 asid amino yang diperlukan dalam badan

4. Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alkohol

5. Bahan anti-thyroid / anti-growth substance mesti disingkirkan

6. Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan

7. Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur kalsium untuk meneutralkan asid di dalamnya


Ha sebab tu la soya ESP ni diyakini selamat dan berkesan.. masih ragu-ragu nak minum soya ESP?



Sebarang pertanyaan dan info produk shaklee boleh terus hubungi 0133077243



2 comments:

Mak Jemah Jual Vitamin said...

comelnya nama blog ni, jagung bayi hehehehe

Unknown said...

Secomel tuannye kan mommy...hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...