Thursday 19 March 2015

Hot Air Balloon Putrajaya

nak tengok hot balloon...nak tengok hot  balloon...nak tengok hot ballon.....itu la aku dok berzikir kt cik is...hari2 okeh sampai dia pon dok terikot2...jom kita p tengok hot ballooooooonnnnnn....sambil mulut muncung2 menganjing aku...haihhh rasa nak lempang laju2 jer..hehe..tapi tak leh la..sebab dia yang nak jadi driver aku kang...

dapat p jugak walaupun last day....kitorang bertolak dari kl dh tengah hari..maklumla driver i ni banyak songeh...lambat nau nak tunggu dia siap..orang nak p pagi2 boleh tengok diorang lepaskan belon tu awai ckit..xla panas...tapi takpela labu...tengah hari pon boleh..sebelum sampai sane mehla kita p lunch kt kenny rogers...kang da sampai sane xkoser aku nk cari makan..


aku ni dah la kebulur nasik...orang nak makan nasi campur dia nk makan kenny rogers..kesudahnye aku makan jugak la kenny roger tapi dengan syarat amek set ada nasik...so amek yg ni....sikit gila nasik dia....huh...sejemput je...

okeh perot da kenyang meh la kita teros kan perjuangan...sampai kat tol UPM kita kena mintak bantuan en waze..maklum la en is sy xpandai sangat jalan putrajaya ni...senang je..sebab kt web site HOT AIR BALLOON dia bagi siap dah cara nak sampai sane cmne kalo naek keta ke train ke bus ke...so sape naek keta boleh la set waze anda sume ke monumen alaf baru...

sampai2 tengok parking masih banyak yang kosong...oooo sib bek...kalo tak ni mau ngamuk driver i cari parking... panas jangan cakap la...lip...lip...cair mekap aih..di sebab kan banyak zon kt cni... so kitorang pakai jalan je ler...xtau nama apa zon dia...ada orang jual2... ada retis...ha dalam banyak2 kedai aku jumpa ini kedai...





nama...AISKRIM TONGKAT....unik betoi..aku bukan buleh dengar nama unik2 ni...mula la nak try...heheh...sib bek murah ja...RM5 satu tongkat..tapi aku amek flavour mix vanilla coklat jd harga up sikit jadi RM6..ok la...sampai tak abeh makan sebab aiskrim dia cepat cair dalam cuaca panas sangat. macam2 ada..rugi sape tak datang haritu...


dah puas jalan2..kmasa yang di nanti2 kan..tunggu belon panas naik ke udara ler......sejamkita gigih dok melangut tggu depa pasang belon..



akhirnya...pkul 6 sume da kuar berderet nak tunjuk muka...huhu....macam -macam bentuk ada... cantik....


yang bentuk muka orang ni diorang tak terbangkan pon... last2 kuncupkan balik..mungkin da problem kot..dah la lama gila nak besarkan dia..skali bila da besar sekejap je kuncup kan...lepas da abeh show moh ler kita beransur...g carik makan kat kedai tepi2 tu...perot da lapor....tapi kat sini tak yah risau sebab banyak kedai2 jual makanan..cuma sedia duit jelah..hahaha...kesimpulannye..memang santai datang sini... taun depan boleh datang lagi...iye dok cik is???? hihi...











eh...eh..ehh..sebelum tu sape2 nak order SHAKLEE direct whatapps 0133077243...sekarang masih lagi bulan promo ESP tau! k.bye.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...